Waldorfska pedagogogija

Waldorfska pedagogija  dugotrajna je (najbrže rastuća, progresivna) i cijenjena alternativna pedagogija u svijetu koja nastoji zadovoljiti djetetove potrebe za intelektualnim i duhovnim znanjem te humanošću. Utemeljio ju je Rudolf Steiner, austrijski znanstvenik i reformator mnogih područja modernog života. Ova alternativna pedagogija temelji se na antropozofskom duhovnom pogledu na svijet, ne obraća se samo djetetovu intelektu, već usporedno njeguje djetetov osjećani život, razvija radne i stvaralačke navike te snaži volju i interese. Waldorfska pedagogija gleda na dijete kroz određene faze razvoja svijesti, ali poštuje individualnost svakog djeteta koja je slobodna i jedinstvena. Waldorfski učitelj je duhovni „pomagač“ djetetova razvoja, a „čarobna formula odgoja“ glasi: uzor i oponašanje. Odgajanje u waldorfskoj pedagogiji je zajednički rad odgojitelja i roditelja. Bitno obilježje nastavnog plana jest naglašena orijentacija na umjetnički i radni odgoj. Posebnost ove pedagogije jest i euritmija, način lijepog i dobrog usklađivanja pojedinih dijelova jedne cjeline u govoru, glazbi i pokretu. Istaknuta je povezanost s prirodom i učenje u prirodi na zornim materijalima.

Najvažnije točke usmjerenja waldorfske pedagogije su:

  • Duhovnost – uvažavanje i odgovornost za prirodu, rad i ljude
  • Emocionalna inteligencija – samopoštovanje i susjećanje
  • Fizička aktivnost – zdravlje, ustrajnost, vitalnost
  • Kreativnost – kreativno razmišljanje, mašta i fleksibilnost, dramski izraz, umjetnost, glazba, pripovijedanje

„Dječji vrtić i roditeljski dom su vrt, djeca u njemu cvijeće, a mi roditelji i odgajatelji, vrtlari koji njeguju i čuvaju biljke. Za to je potrebna strpljivost, blagost, ljubav. Čovjek je jedino ondje slobodan gdje radi iz ljubavi, što je osnovni smisao waldorfske pedagogije.“

Waldorfski vrtić

Djeca u waldorfskom vrtiću, okružena prirodnim materijalima, u smirujućoj atmosferi, svakidašnjoj i tjednoj rutini, uče u pokretu, sviraju, pjevaju, slikaju, računaju, zajedno zorno istražuju, igraju se … kako bi se djeci usadio osjećaj povezanosti, sigurnosti i obiteljske atmosfere. Prostori su pomno uređeni, bojama, materijalima i estetikom. Igračke, namještaj i didaktika prirodnog su podrijetla. Program je osmišljen kako bi zadovoljio i poticao razvojne potrebe i sposobnosti djeteta, dopuštajući djeci da postave svoj vlastiti tempo te se one razvijaju ponajprije kroz maštu i kreativnost. Djecu se potiče na samostalnost  i akciju, ustrajnost. U vrtiću vlada red, ritam i harmonija. Djeca sudjeluju s odgojiteljima u raznim umjetničkim, ali i radnim aktivnostima: šivanju lutaka, izradi igračaka, izvođenju lutkarskih predstava, sjeckanju povrća i voća, pravljenju kruha i kolača… Uz razvoj kreativnosti i mašte, djeca stječu brojne praktične vještine, npr. pletenje, vezenje…  Bajke i priče imaju važnu spoznajnu i motivacijsku funkciju u waldorfskom vrtiću.

  • Ugodno, toplo obiteljsko ozračje

  • Mještovita grupa s malim brojem djece i programom za predškolce

  • Odgojitelji s dodatnim edukacijama

  • Stalan ritam aktivnosti

  • Dovoljno vremena za slobodnu igru s prirodnim materijalima

  • Ručni rad i radne aktivnosti

  • Umjetničke aktivnosti

  • Euritmija: umjetnost pokreta

  • Svakodnevni boravak na zraku, zdrava prehrana

  • Raznolika suradnja s roditeljima tijekom cijele godine